Ulje uljane repice (Brassica Napus)

ZA KUHANJE PRŽENJE I PEČENJE BEZ ŠTETNIH TRANSMASTI

O prednosti korištenja hladno prešanih ulja već smo dobro informirani.
Mi ih proizvodimo u malom postrojenju mehaničkim prešanjem bez upotrebe topline u bilo kojem obliku,tako da se sva naša hladno prešana ulja mogu smatrati i djevičanskim.
Sirovinu dobivamo iz vlastite proizvodnje ili od provjerenih ekoloških proizvođača. Proizvode se male serije ovisno o potrebama tržišta , pa su sva naša ulja svježa i nije im potrebno dodavati bilo kakve aditive.
Pri čišćenju ulja ne koristimo klasičnu filtraciju niti centrifugiranje, a naravno ni rafiniranje ili štetna otapala poput heksana. Na taj način dobivamo relativno male količine ulja , ali su u njima sadržane sve nutritivno važne tvari kao što su : klorofili, organsko vezani tokoferoli, vrijedni fenolni spojevi.
Ipak nameće se jedan problem: Što kada želimo hladno prešano ulje koristiti za prženje, pečenje, kuhanje?
Naime, kod većine hladno prešanih ulja već se na temperaturama od pedesetak stupnjeva stvaraju štetne transmasti.
Jedno od boljih i jeftinijih rješenja je repičino ulje budući da nam njegova visoka točka dimljenja od preko 155 stupnjeva omogućava da puno toga na ovom ulju možemo peći i pržiti a da se pri tome ne unište njegova nutritivna svojstva i da se ne stvore već spomenute loše transmasti.
Repičino je ulje bogato oleinskom kiselinom koja pripada grupi omega -9 jednostruko nezasićenih masnih kiselina, a njenim se prisustvom u hrani ne povećava udjel omega-6 masnih kiselina, a obzirom da je repičino ulje relativno bogato i omega-3 masnim kiselinama i zahvaljujući činjenici da ovo ulje sadrži do 14% vrijedne alfa linolenske kiseline, preporučeni omjer omega-6 i omega-3 masnih kiselina ostaje u idealnom omjeru 3:1, što je u skladu s preporukama Europske agencije za sigurnost hrane. K tome, za valjanost ulja u tavi i loncu bitna je i točka dimljenja, koja je kod repičinog ulja u odnosu na većinu hladno prešanih ulja, uključujući i maslinovo, daleko najveća. Uz izvrstan omjer nezasićenih masnih kiselina, repičino hladno prešano ulje možemo nazvati omega – 3-6-9 balansom, dobrim za srce, odličnim u kuhinji. Pored toga, ono nije znatno skuplje od štetnih rafiniranih ulja s čijim svakodnevnim korištenjem ugrožavamo zdravlje i povećavamo rizik od mnogih oboljenja.